Home arrow Jongerenproject in Suriname

Jongerenproject in Suriname

Almere, Augustus 2008

Met trots kondigt GCC Coaching & Training aan een jongerenproject in Suriname te gaan ondersteunen dat tot doel heeft de toekomst perspectieven van jongeren aanzienlijk te verbeteren. De rol van GCC zal bestaan uit het trainen van de jongeren zelf en de locale trainers in Suriname die dit project begeleiden.

Deze onderneming sluit erg goed aan bij de filosofie vanuit GCC om een actieve bijdrage te willen leveren aan de levensstandaard en ontwikkelingsmogelijkheden van kinderen of minder bedeelden (zie hiervoor ook onze pagina met succes doorgeven).

Hieronder treft u de tekst aan van het artikel over dit project wat op 26 juli 2008 verscheen in 'De Ware Tijd' in Suriname.

Nederlander wil zich ontfermen over Para

door Ua Tjong Akiet

PARAMARIBO - De Neder­lander Henk van .Bastelaar zegt dat hij zich in de toe­komst wil ontfermen over het district Para. Hij wil vooral werken met kinde­ren, jongeren en eventueel zwerfkinderen met een lichamelijke en of geeste­lijke beperking.

Van Baste­laar constateert dat er in het district Para weinig tot geen ontwikkelingsmoge­lijkheden zijn voor zijn doelgroep. Naar aanlei­ding hiervan wil hij twee projecten starten. Hij wordt daarbij bijgestaan door zijn zoon Rikkert Leendert Peter van Baste­laar en de jurist FranciscusI Ignatius Voortman.

Zijn zoon die de opleiding Moderne Bedrijfsadmini­stratie (MBA) achter de rug heeft, zal de training doen. Het eerste project, Stich­ting Evolution (hier zullen jongeren worden opgeleid in een vak), moet als alles goed verloopt in septem­ber van start gaan. Voor dit project heeft Van Bastelaar twaalf hectare grond ter beschikking. Het tweede project, Plan Van Aanpak (om de mensen van Para voor werkzaamheden aan te nemen), zal volgend jaar beginnen. Volgens Van Bastelaar is het niet ondenkbaar dat zijn orga­nisatie, die NV Brasa Oma­mibo zal heten, binnen niet al te lange tijd volle­dig bezet zal zijn door leer­gierige jongeren.

Zes jaar geleden bracht Van Bastelaar zijn eerste bezoek aan Suriname. Het land viel gelijk bij hem in de smaak en hij kocht hier een huis. Intussen woont hij hier al drie jaar. Al die tijd heeft Van Bastelaar, die een stratenmakersop­leiding heeft gevolgd, zich aangesloten bij de Stich­ting Arbeidsmobilisatie en Ontwikkeling (SAO), om de drop-outs (vroege schoolverlaters) te trainen in een vak.

Zijn eerste pro­ject startte op 1 april, waar­bij hij een groep van vier drop-outs heeft getraind om te werken aan de her­bestrating van het binnen­plein van Fort Zeelandia. Bij dit project is ook een trainer van de SAO getraind. Dit project was drie maanden later zo goed als af; de jongens krijgen in oktober een cer­tificaat. Van Bastelaar heeft deze groep voorge­steld om het project van Para op te pakken, omdat hij ze verder wil opleiden.

Zijn huis in de stad staat te koop, omdat hij op Para vlak naast zijn organisatie wil gaan wonen.-.

Overzicht alle persberichten & publicaties

< Vorige

Nieuwe Inspiratie?

Klik om uit te vergroten

Aanmelden INSPIRATIE:

Nadere toelichting

* Voornaam
* Achternaam
* = In te vullen

Volg ons op twitter   just be well
Beter Worden

Vertel anderen over ons!

Vertel je vrienden over de mogelijkheden van GCC-Coaching & Training door ze een uitnodiging te versturen. In de uitnodiging staat de link van onze site en andere informatie Uitnodigen

Aanbiedingen

Snel progressie boeken voor het creŽren van persoonlijke vrijheid of succes tegen een superscherp tarief.

GCC Coaching & Training
Masupilamihof 3